Ja, dat mag. Als je niet helemaal tevreden bent met je aankoop, kun je deze binnen 30 dagen retourneren. Daarbij is het trouwens wel belangrijk dat het artikel ongebruikt en onbeschadigd is. En we nemen het artikel bij voorkeur terug als het (liefst in de originele verpakking) transportveilig en verzendklaar met de afleverbon wordt teruggestuurd. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan wordt er wellicht een waardevermindering in rekening gebracht.

Uitzonderingen zijn: op maat gezaagde/afgesneden artikelen, levende dieren, producten die kunnen bederven binnen de bedenktermijn (zoals planten) en artikelen waarbij expliciet genoteerd staat dat deze uitgesloten zijn van retourrecht. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan even onze herroepingsrechtpagina.

Je kan, tot 30 dagen na ontvangst van je aankoop, gratis een retour aanmelden bij HORNBACH. Dit regel je zelf heel snel in ‘Mijn Account’. Bekijk daar je aankoop en klik op ‘Artikel terugsturen’.

Heb je geen HORNBACH-klantaccount? Maak dan eenvoudig gebruik van de unieke veiligheidscode die in de bestelbevestigingsemail met je gedeeld is.

Er zijn verschillende manieren om je aankoop te retourneren bij HORNBACH:

1. Retourlabel
a. Heb je een pakket ontvangen met daarin een retourlabel? Plak dit label op het pakket, maak het pakket goed dicht en geef je pakket af bij een afgifte punt.
b. Geen retourlabel ontvangen?
Zat er geen retourlabel in je pakket? Deze vraag je zelf eenvoudig aan. Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op ‘Artikel terugsturen’. Je vindt hier je retourbutton.

2. Afspraak
Wil je grote artikelen, die met een vrachtwagen geleverd zijn, retourneren? Ook dit regel jij zelf: Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel terugsturen. We spreken dan een datum met je af en laten de bestelling bij je ophalen. Pallet- en expeditie goederen leveren we tot aan de stoeprand en worden in het geval van een retour dus ook weer op de stoeprand opgehaald. Zorg dat de zending verzendklaar is ingepakt op het moment dat onze transporteur bij je voor de deur staat.

3. In de vestiging
Ga naar de retourenbalie in de HORNBACH-vestiging en geef de artikelen van je (online) aankoop af. Laat je rekening of ordernummer zien voor een snelle verwerking. We zorgen ervoor dat je je geld terugkrijgt op dezelfde manier als je hebt betaald. Dus, als je met Ideal, Riverty, creditcard of PayPal hebt betaald, storten we het geld terug op die rekening. Heb je in de vestiging betaald met je pinpas of creditcard? Neem die dan mee, zodat we het geld kunnen retourpinnen.

Nee, dat kan niet. Je kunt in de vestiging gekochte artikelen alleen in de vestiging terugbrengen.

Je hebt het recht om, binnen 30 dagen, zonder reden, de overeenkomst te herroepen. Wil je hier meer over weten? Bekijk dan even onze herroepingsrechtpagina.

Bij het terugsturen van gevaarlijke goederen moet je voldoen aan strenge veiligheidsvoorschriften. We hebben de volgende instructies voor je op een rijtje gezet om je hierbij te helpen.

Instructies voor het terugsturen van gevaarlijke goederen:

  • Het artikel moet onbeschadigd zijn. Zorg dat vloeistoffen goed afgedicht zijn en niet lekken. Accu's mogen niet opgezwollen zijn.
  • Gebruik voor het terugsturen van gevaarlijke stoffen en goederen de oorspronkelijke verpakking met de orginele onbeschadigde sticker voor gevaarlijke stoffen.
    Lukt dit niet? Zorg dan dat het artikel beschermd en stevig verpakt is en plaats zelf de nieuwe gevaarlijke stoffen stickers volgens de bijgeleverde instructies. Deze stickers worden meegeleverd bij het artikel. Heb je nieuwe stickers nodig? Dan vraag je deze eenvoudig aan via ons contactformulier.
  • De stickers moeten onbekrast of onbewerkt en goed zichtbaar zijn op de verpakking.
    ( Plak hier dus niks overheen!)
  • Alle openingen van het pakket moeten goed afgetaped worden.
  • Plak het retourlabel op een lege plek op het pakket.
Je pakket is nu klaar om teruggestuurd te worden! Heb je toch nog vragen of assistentie nodig bij het retourneren van gevaarlijke goederen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Het is helaas niet mogelijk te retourneren zonder kassabon.
Voor het terugbrengen van je aankoop uit de vestiging kom je binnen 30 dagen met de kassabon en het artikel terug naar één van onze vestigingen.

Wil jij nooit meer een bon kwijtraken? Maak dan gebruik van een HORNBACH-klantaccount en laat je klantaccount-ID scannen bij de kassa. Je papieren kassabon wordt zo automatisch geregistreerd in je HORNBACH-klantaccount als digitale e-bon, zodat jij nooit meer zonder bon komt te zitten. Met de e-bon kun je artikelen retourneren, ruilen en garantieclaims indienen.

Is jouw bestelling geleverd op een Euro (herkenbaar aan EPAL en EUR logo) of XXL-pallet (minimaal 180 x 80 cm) en wil je deze niet zelf afvoeren?

Maak dan gebruik van onze unieke gratis pallet-ophaalservice!

Plan een ophaal-afspraak in via ons pallet-ophaalformulier en de pallet wordt kosteloos bij jou opgehaald.

Let op: Niet voor statiegeldpallets
Bij onze pallet ophaalservice kunnen we statiegeld voor de pallets niet aan jou terugbetalen. Heb jij een pallet via één van onze vestigingen ontvangen, waar jij statiegeld voor hebt betaald? Dan kun je deze het beste weer inleveren in de vestiging, waar je je statiegeld terug krijgt. Uiteraard krijg je alleen statiegeld terug voor Euro of XXL pallets, waarvoor je statiegeld hebt betaald.

Vind jij – net als HORNBACH – duurzaamheid belangrijk en wil jij liever je pallet(s) hergebruiken? Tover hem dan om tot bijvoorbeeld een mooi tuinmeubel! Voor meer duurzame tips en inspiratie kan je een kijkje nemen op onze duurzaamheid pagina!

Dat verschilt per artikel. Aan de wettelijke garantie zit over het algemeen geen specifieke termijn gekoppeld. Van een artikel wordt verwacht dat je dit een bepaalde tijd zonder problemen normaal kan gebruiken. Hoe lang dit is, hangt af van het exacte artikel. Je vindt in veel gevallen op onze website, bij de artikelbeschrijving de garantieperiode die wij aanhouden. Goed om hierbij te weten: We geven vaak vrijwillig langer garantie. Daarnaast doet jouw aangeboden garantie op een artikel geen afbreuk aan de wettelijke garantie.

1. Opsturen
Gaat jouw artikel binnen de garantieperiode kapot? Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Als jouw artikel aantoonbaar buiten jouw schuld om stuk is gegaan, zorgen we ervoor dat het kapotte artikel z.s.m. vervangen wordt door een nieuw exemplaar. Wanneer vervanging van het artikel niet (meer) mogelijk is (omdat het artikel bijvoorbeeld uit ons assortiment is gehaald), ontvang je, na retourzending van je defecte artikel, je geld terug.

2. Terugbrengen
Je kan er ook voor kiezen om een online gekocht artikel, dat kapot is gegaan binnen de garantieperiode, terug te brengen naar één van de HORNBACH vestigingen. Wij controleren dan eerst of we je defecte artikel kunnen (laten) repareren. Is dit niet mogelijk? Dan vervangen we het artikel of je krijgt het aankoopbedrag van ons terug.

Op alle artikelen die je bij ons koopt, zit een ‘wettelijke garantie’. Dit houdt in dat:

  • Een artikel bij levering in goede staat moet verkeren.
  • Een artikel bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
  • Het artikel moet voldoen aan wat je daar in redelijkheid van mag verwachten; het moet conform zijn.
  • Is dat niet het geval? Dan moet HORNBACH voor herstel of vervanging zorgen.
  • Is herstel of vervanging niet mogelijk? Dan wordt het aankoopbedrag terugbetaald.

Aan de wettelijke garantie is geen vaste termijn gekoppeld. Een artikel moet in elk geval een bepaalde tijd zonder problemen normaal kunnen worden gebruikt. Hoe lang je exact van een artikel mag verwachten dat het meegaat, hangt af van het artikel.

Let op: Is het artikel dat je hebt ontvangen kapot? Dan raden we je aan om daar zo snel mogelijk melding van te maken bij onze klantenservice.

Neem contact met ons op via het contactformulier: