Bestellen doe je zo:

Zoek de artikelen uit die je nodig hebt voor jouw project en plaats deze in je winkelwagen.

Vind jij het fijn als de artikelen thuisbezorgd worden of kom je ze liever zelf even afhalen? Beide is mogelijk bij HORNBACH. Dus kies vooral wat voor jou het fijnste is!

Alles voor je project verzameld? Mooi! Dan is het tijd om naar de digitale kassa te gaan.

Heb je al een HORNBACH-klantaccount? Maak daar dan vooral gebruik van. Door in te loggen op jouw account, verloopt het complete bestelproces nog sneller. Bovendien verzamel je met je eigen HORNBACH-klantaccount al je online aankopen en rekeningen op 1 plek. Zo kun je sneller oude bestellingen terugzoeken, nieuwe bestellingen makkelijker betalen en bovendien verschillende afleveradressen opslaan.

Heb je nog geen account? Dan is er uiteraard geen man overboord. Ook dan kun je gewoon bij ons bestellen. We hebben dan wel even je gegevens nodig.

Kies één van onze betaalwijzen en controleer je bestelling. Klopt alles? Klik dan op ‘Nu kopen’. Wij doen de rest.

Kies, nadat je het gewenste artikel hebt aangeklikt, in onze Onlineshop voor de optie ` Reserveren & afhalen’. Bepaal vervolgens een afhaaldatum en een gewenste afhaaltijd. Dan zorgen wij dat alles voor je klaarstaat! Heb je alles ingevuld en gecontroleerd? Kies dan voor ‘Nu reserveren’ en wij gaan aan de slag.

We hanteren bij HORNBACH momenteel een minimale bestelwaarde van €25,00 voor Reserveren en Afhalen.

Als je een eigen HORNBACH-klantaccount hebt, kun je artikelen super simpel op een persoonlijke verlanglijst in je account opslaan. In onze Onlineshop vind je bij elk artikel onder de bestelknop de optie 'Op de verlanglijst'. Klik daarop en het artikel gaat linea recta naar jouw verlanglijst. Zo kun je op je dooie gemak de perfecte bestelling voor jouw project samenstellen. Ben je er klaar voor om de artikelen op je verlanglijst aan te schaffen? Plaats deze dan vanuit je verlanglijst in je winkelwagen. Kind kan de was doen!

Jazeker, dat kan. Daar hebben we een speciale functie voor en als je twijfelt, raden we je zeker aan om deze te gebruiken! Hoe het werkt? Bij elk artikel dat je wil vergelijken, kun je de optie ‘Vergelijken’ aanklikken (je vindt deze optie onder de bestelknoppen). Heb je alle artikelen die je met elkaar wil vergelijken (maximaal 10) geselecteerd? Klik dan op ‘Naar het vergelijk’. Je ziet dan alle door jou geselecteerde artikelen naast elkaar verschijnen. En het grote vergelijken kan beginnen! Wil je liever vakkundig advies? Dat kan uiteraard ook. In onze vestigingen staan onze medewerkers je graag te woord en online mag je natuurlijk altijd onze klantenservice inschakelen!

Ons assortiment is ruim, heel ruim, Maar dat weerhoudt ons er niet van om jou zoveel mogelijk informatie over ieder product te verschaffen. Bij elk artikel vind je dan ook productinformatie die sowieso bestaat uit één of meerdere productfoto's, een omschrijving en een opsomming van de belangrijkste eigenschappen met de technische details. Hebben we meer informatie? Dan breiden we de productinformatie uit met handleidingen en filmpjes. Heb jij een vraag die niet in de productinformatie van het door jou gekozen artikel beantwoord wordt? Weet dan dat onze klantenservice je ook graag helpt. En mocht je graag echt persoonlijk advies willen, dan kun je daarvoor altijd terecht bij één van onze medewerkers in de vestiging.

Nee. Wanneer een bestelling door een wederverkoper wordt geplaatst, annuleren we deze bestelling overeenkomstig de Algemene Voorwaarden Professionele Afnemers (artikel 1.2). Uiteraard betalen we het betaalde bedrag netjes binnen 14 dagen terug, op dezelfde manier als dat de wederverkoper ons betaald heeft.

Ja, dat kan! Neem in dat geval rechtstreeks contact op met je lokale HORNBACH-vestiging of onze klantenservice. Dan doen onze medewerkers er vervolgens alles aan om het gewenste reserveonderdeel voor je te bestellen.

Nee, de prijzen in onze Onlineshop zijn hetzelfde als in de vestiging. We hanteren in de vestigingen én online vaste lage prijzen. Wel zo eerlijk!

Wij willen jou het allerbeste assortiment bieden! Dat betekent dat we ons online assortiment aan de lopende band uitbreiden. En daardoor hebben we sommige artikelen nog niet in de winkel, terwijl die wel online al te bestellen zijn.

Maar natuurlijk. Meer daarover kun je lezen in de details over de vaste-lage-prijzengarantie. De laagste prijsgarantie geldt niet voor artikelen uit de opruiming.

Bij HORNBACH hebben we twee manieren om aanspraak te maken op de laagste prijsgarantie, namelijk met onze eigen prijzen en met die van onze concurrenten. Dit gaat zo!

1. Heb jij een artikel via onze Onlineshop hebt gekocht en vind je lagere prijzen bij onze concurrenten op het moment van je aankoop? Dan heb je 30 dagen de tijd om gebruik te maken van onze prijsgarantie online. Vul hiervoor het prijsgarantieformulier in*. Blijkt jouw scherpe vondst te kloppen? Dan betalen wij het prijsgarantie-bedrag aan je terug nadat je de rekening van je bestelling hebt ontvangen. Je krijgt dit bedrag terugbetaald via dezelfde betaalwijze waarmee jij je bestelling aan ons betaald hebt (voor meer informatie, zie: ' Wanneer en hoe krijg ik mijn geld terug?').

*Kom bij Reserveren en afhalen bestellingen langs in de vestiging.

2. Heb jij een online bestelling waarvan onze prijzen gedaald zijn na je aankoop en staat deze in je klantaccount? Zelfs dan zorgen wij van HORNBACH dat jij verzekerd bent van de laagste prijs. Je ontvangt namelijk automatisch het verschil als tegoed in je account. Dit tegoed kan je vervolgens activeren en gebruiken bij je volgende aankoop eén van onze vestigingen of online.

Nee, dat is helaas nog niet mogelijk. Wel kun je een kadokaart in jouw dichtstbijzijnde HORNBACH-vestiging aanschaffen en inwisselen.

Ons assortiment is ruim, heel ruim, Maar dat weerhoudt ons er niet van om jou zoveel mogelijk informatie over ieder product te verschaffen. Bij elk artikel vind je dan ook productinformatie die sowieso bestaat uit één of meerdere productfoto's, een omschrijving en een opsomming van de belangrijkste eigenschappen met de technische details. Hebben we meer informatie? Dan breiden we de productinformatie uit met handleidingen en filmpjes. Heb jij een vraag die niet in de productinformatie van het door jou gekozen artikel beantwoord wordt? Weet dan dat onze klantenservice je ook graag helpt. En mocht je graag echt persoonlijk advies willen, dan kun je daarvoor altijd terecht bij één van onze medewerkers in de vestiging.

Check eerst even of de instellingen van je scherm of browser wel kloppen:

Scherm:
De HORNBACH Onlineshop is geoptimaliseerd voor een breedte van minstens 1024 pixels. Als jouw scherm of browser op minder pixels afgestemd staat, kan het zijn dat de weergave niet optimaal is. Controleer de resolutie van je scherm dus in je systeeminstellingen en pas deze, indien nodig, aan. Heb je toch nog problemen met de weergave van onze pagina’s. Stuur ons dan vooral even een bericht via het contactformulier of neem telefonisch contact op met de klantenservice! We lossen dit soort problemen uiteraard graag zo snel mogelijk voor je op.

Browser:
Waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar zo niet; het kan nooit kwaad om de pagina even opnieuw te laden. Geen verbetering? Check dan even of je de nieuwste browserversie op je device hebt. De HORNBACH Onlineshop is namelijk geoptimaliseerd voor alle actuele internetbrowsers. Werkt ook dit niet? Stuur dan even een bericht via het contactformulier of neem telefonisch contact op met de klantenservice! Dan zoeken we samen naar een oplossing!

Als je een HORNBACH-klantaccount hebt aangemaakt, kun je daar de status van je online aankopen bekijken. Binnen je account vind je voor elke bestelling een overzicht. Ook kun je hier je bestelling volgen.

In de bevestigingsmail vind je de verwachte leverdatum per artikel, plus (in de meeste gevallen) een trackinglink. Met die trackinglink kun je jouw bestelling grotendeels volgen. Ook kun je de levering in de gaten te houden in je HORNBACH-klantaccount. Het exacte tijdstip van de bezorging kunnen we hierbij helaas niet weergeven. Dat komt doordat we met verschillende vervoerders werken die de artikelen vanaf verschillende magazijnen en leveranciers versturen.

De levertijd verschilt bij ons per artikel. Dus bestel jij meerdere artikelen? Dan kan het zo zijn dat jouw bestelling uit meerdere leveringen en dus verschillende levertijden bestaat. Dat komt doordat HORNBACH met verschillende distributiecentra en vervoerders samenwerkt. Tijdens het bestellen kun je bij de artikeldetails en daarna in de winkelwagen bij elk artikel een vermoedelijke leverdatum zien. De levertijd wordt gerekend vanaf de eerste werkdag na ontvangst van de betaling.

Hoe dan ook, alle informatie met betrekking tot de levertijd van (de verschillende artikelen) uit jouw bestelling vind je in je bevestigingsmail of je eigen HORNBACH-klantaccount terug. We adviseren je om rekening te houden met de langste levertijd.

Het is niet mogelijk om achteraf artikelen aan je bestelling toe te voegen, of de hoeveelheid van je bestelling aan te passen. Als je meer of andere artikelen nodig hebt, kun je een nieuwe bestelling plaatsen.

Dit regel je zelf! Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel annuleren.

Let op: Vaak is annuleren en wijzigen niet meer mogelijk, omdat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken. Gaat er wat mis bij je bestelling? Dan kun je uiteraard altijd even contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier. Ons advies: doe dit zo snel mogelijk! Dan is de kans groter dat we nog iets voor je kunnen betekenen.

Lukt het niet meer om de bestelling aan te passen? Dan is het uiteraard ook mogelijk om je pakket terug te sturen of bij de bezorging te weigeren. Nadat je de bestelling geretourneerd of geweigerd hebt, zorgen wij ervoor dat je zo snel mogelijk je geld terugkrijgt.

Soms zijn wij helaas genoodzaakt om een bestelling te annuleren. De kans is groot dat dit één van de onderstaande redenen heeft:

  • Er is onvoldoende voorraad in onze magazijnen om de bestelling uit te kunnen voeren.
  • Er is niet binnen 14 dagen betaald in de vestiging, nadat je online voor deze betaalwijze hebt gekozen.
  • Er is een bestelling door een wederverkoper geplaatst.

Voor meer informatie over geannuleerde orders kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice via 088 – 505 11 11 of door het contactformulier in te vullen.

Neem contact met ons op via het contactformulier: