FAQ

Vragen over de e-bon

Met de digitale e-bonnen van HORNBACH hoef jij nooit meer op zoek naar je bonnetje. Ze staan namelijk makkelijk en overzichtelijk in je account. Maar waar kan je deze e-bonnen voor gebruiken en waar heb je nog een papieren rekening voor nodig? Alle veelgestelde vragen over de e-bon vind je hier!

Vragen over de e-bon

Jouw HORNBACH-klantaccount

Al je aankopen samen in je account? Koppel je bonnen uit de winkel makkelijk aan je account als e-bon. Zo heb je al de bonnen van je online en offline aankopen in je account, handig voor de garantie. Geen gedoe meer met papieren bonnen die vervagen of kwijtraken.
Één van de vele voordelen van jouw account! Maak een account aan of log in.

Veelgestelde vragen

Voordelen en voorwaarden

Wat is de HORNBACH e-bon?

De HORNBACH e-bon is een elektronische kassabon die je papieren kassabon uit de vestiging vervangt. Met de e-bon heb je dus de mogelijkheid om op ieder moment online het overzicht te houden over je in de vestiging gedane aankopen. Lees hier alles over de e-bon.

Welke voordelen heb ik door de HORNBACH e-bon?

Een heleboel!

  • Door de e-bon heb je een overzicht van al je aankopen bij HORNBACH en de bonnen hiervan. Al deze informatie wordt centraal verzameld in je HORNBACH-klantaccount.
  • Je hebt geen last meer van vervaagde kassabonnen.
  • Weg met de papierwinkel! Retourneren, producten ruilen en garantieclaims kunnen ook gedaan worden met de e-bon.
  • Je hebt altijd en overal toegang tot je e-bonnen.

Let op: de e-bon is geen fiscaal erkend document!

Wat heb ik nodig voor de HORNBACH e-bon?

Om deel te nemen aan de HORNBACH e-bon heb je een HORNBACH-klantaccount nodig.

Om de e-bonnen te gebruiken, hoef je alleen maar je kassabonnen uit de vestiging in te voeren in je HORNBACH-klantaccount.

Het HORNBACH-klantaccount is natuurlijk gratis.

Waar vind ik het barcodenummer?

Het barcodenummer vind je op de kassabon, direct boven de streepjescode. Het is een getal van 20 cijfers dat altijd begint met "555".

Is een e-bon een fiscaal erkend document?

Nee, voor belastingdoeleinden heb je nog steeds de originele kassabon nodig.

Hoe lang blijft mijn e-bon opgeslagen in het HORNBACH-klantaccount?

Voor altijd. De e-bon blijft permanent opgeslagen in het HORNBACH-klantaccount.

E-bonnen worden pas verwijderd als ook je HORNBACH-klantaccount verwijderd wordt. Je kunt je klantaccount zelf verwijderen of hij wordt automatisch verwijderd als je geruime tijd niet bent ingelogd op je HORNBACH-klantaccount. In het geval van automatische verwijdering ontvang je vooraf een melding per e-mail waarmee je nog kunt voorkomen dat je HORNBACH-klantaccount wordt verwijderd.

Kassabonnen digitaliseren

Hoe kan ik mijn kassabon in mijn HORNBACH-klantaccount invoeren?

In de app scan je het barcodenummer en voer je het totaalbedrag van de kassabon in. De HORNBACH-app vind je in de App Store of de Google Play Store.

Je kunt ook inloggen op je HORNBACH-klantaccount en op "Alle aankopen" klikken. Kies voor 'E-bon registreren' en voer daar het 20-cijferige barcodenummer en het totaalbedrag van de kassabon in. Bevestig dit door op "E-bon registreren" te klikken.

Let op: je kan elke bon maar in één account tegelijk registreren.

Kan ik ook e-bonnen uit mijn HORNBACH-klantaccount verwijderen?

Ja, je kan eenvoudig een individuele e-bon verwijderen met de knop onderaan bij 'Jouw aankoop'. Na verwijdering kan je de bon weer op een (ander) account registreren.

Wanneer kan ik mijn kassabon koppelen aan mijn HORNBACH-klantaccount?

Een kassabon kan ca 20 minuten na aankoop aan het account gekoppeld worden.

Kassabonnen kunnen met terugwerkende kracht worden gekoppeld aan het HORNBACH-klantaccount gedurende maximaal 365 dagen. Zelfs als er geen klantaccount bestond op het moment van aankoop.

Wanneer verschijnt mijn e-bon in het HORNBACH-klantaccount?

Je e-bon is direct na het invoeren in je HORNBACH-klantaccount beschikbaar. Soms kan er wat vertraging optreden tot de kassabon als e-bon is toegevoegd aan je HORNBACH-klantaccount.

Gooi je kassabon pas weg als de e-bon in je klantaccount wordt weergegeven.

Hoe werkt de e-bon bij retourneren?

Staat jouw aankoop uit de vestiging met een e-bon geregistreerd in jouw HORNBACH-klantaccount? Super! Je hebt namelijk altijd een kassabon nodig om je artikelen retour te brengen. In plaats van de papieren bon, kan je met de e-bon snel een barcode aanmaken, waarmee het retourneren in de vestiging een stuk makkelijker wordt.
Klik hiervoor in je HORNBACH-klantaccount op alle aankopen en de juiste E-bon uit de vestiging op de knop 'Aankoop bekijken' en vervolgens 'Barcode aanmaken'. Deze barcode laat je vervolgens scannen door onze collega's in de vestiging en zo hebben zij in een handomdraai alle informatie om jouw aankoop retour te nemen.

Kan ik mijn retourbon koppelen aan mijn HORNBACH-klantaccount?

Je hoeft zelf geen retourbonnen in te voeren. Als je gekochte artikelen retourneert en de kassabon van de oorspronkelijke aankoop is opgeslagen in je HORNBACH-klantaccount, zullen wij de geretourneerde artikelen automatisch voor je toevoegen.

Kunnen er ook kassabonnen uit andere HORNBACH landen gekoppeld worden?

Nee, er kunnen alleen kassabonnen uit Nederlandse HORNBACH-vestigingen worden gekoppeld.

Het lukt niet om mijn bon te digitaliseren. Wat nu?

Heb jij alle stappen gevolgd en krijg je een foutcode of wordt de bon niet toegevoegd?
Je kunt elke bon maar op één account, één keer toevoegen. Is dit het geval en gaat er nog iets fout, neem dan contact met ons op en wij proberen het zo snel mogelijk voor je op te lossen.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op via het contactformulier: