FAQ

Vragen over betaling & rekening

Betalen kan op diverse manieren: betaal in onze Onlineshop eenvoudig met iDEAL, PayPal, Riverty en Creditcard. Of betaal je bestelling binnen 14 dagen in de vestiging. In de vestigingen is het ook mogelijk om gebruik te maken van een HORNBACH ProfiCard, HORNBACH Cadeaukaart, VVV cadeaukaart, Huis & Tuin cadeaukaart, DE cadeaukaart en Klus cadeaukaart.

Vragen over betaling & rekening

Jouw HORNBACH-klantaccount

Bekijk je bestellingen, levertijden, rekeningen en verlanglijst, óf wijzig je persoonlijke gegevens (wachtwoord, (email)adres, telefoonnummer) of nieuwsbriefinschrijving. Bewaar gemakkelijk al je bonnen online, handig voor garantie. Zo raak je nooit meer een bon kwijt.
Allemaal opties die mogelijk zijn in jouw account! Maak een account aan of log in.

Veelgestelde vragen

Alle betaalmogelijkheden

Hoe kan ik betalen?

In onze Onlineshop kun je betalen met iDEAL, PayPal, Riverty, Creditcard (MasterCard of Visa) of je kiest ervoor om je online bestelling binnen 14 dagen in de vestiging te betalen.

In onze vestigingen kun je contant, met pin, Creditcard (MasterCard of Visa), HORNBACH ProfiCard, HORNBACH Cadeaukaart, VVV cadeaukaart, Huis & Tuin cadeaukaart, DE cadeaukaart en de Klus cadeaukaart betalen.

Alle betaalmethoden zijn gratis, we rekenen geen betaalkosten.
We accepteren geen andere betaalmethoden zoals betaling na ontvangst van producten, op afbetaling, betalingen aan de deur of middels acceptgiro.

Hoe kan ik met iDEAL betalen?

Met iDEAL kun je gemakkelijk en veilig de betaling afronden binnen je eigen vertrouwde bankomgeving. Bij deze betaalwijze wordt je betaling direct afgeschreven.

iDeal . HORNBACH
Hoe kan ik met een Creditcard betalen?

Bij het betalen met een Creditcard moet je het kaartnummer, de geldigheid en de driecijferige verificatiecode invullen. Een extra bevestigingsvraag (3-D Secure) zorgt voor nog meer veiligheid bij het betalen met VISA en Mastercard. De betaling via jouw Creditcard wordt eerst gereserveerd en pas definitief belast na uitlevering en facturering van je gehele bestelling.

Bezahlarten mastercard visa
Hoe kan ik met Riverty betalen?

Onze partner voor achteraf betalen is Riverty (voorheen AfterPay). Na ontvangst van je gehele bestelling, ontvang je van HORNBACH een e-mail met de HORNBACH rekening. Uiterlijk een paar dagen later ontvang je van Riverty het betaaloverzicht via e-mail en/of in de Riverty-app. De betaling dient ten allen tijde aan Riverty te geschieden op de door hun vermelde bankrekening.

Meer weten? Klik hier.

Voor vragen over je betaling, helpt de klantenservice van Riverty je graag verder.

Riverty
Hoe kan ik met PayPal betalen?

PayPal is een online betaalservice, waarmee je in webshops veilig, makkelijk en snel kan betalen - en dat gratis. PayPal is veilig, omdat je bank- en Creditcardgegevens alleen bij PayPal opgeslagen zijn en niet bij iedere online aankoop opnieuw via het internet verstuurd worden. Bij deze betaalwijze wordt je betaling direct afgeschreven.

Ben je nog geen PayPal-klant, dan kun je je aanmelden op www.paypal.nl/aanmelden

Bezahlarten paypal

Cadeaukaarten en profi-kaarten

Wat is de HORNBACH Cadeaukaart?

De HORNBACH Cadeaukaart is alleen verkrijgbaar en inwisselbaar in onze vestigingen. De HORNBACH Cadeaukaart is eenmalig tot € 1000,- oplaadbaar en kan per aankoop als betaalmiddel gebruikt worden. Restbedragen blijven op de kaart als tegoed staan. Aangezien de kaart niet heroplaadbaar is, ontvang je bij een retour het retourbedrag op een nieuwe HORNBACH Cadeaukaart.

Kan ik online ook met de HORNBACH Cadeaukaart betalen?

Nee, helaas is dat op dit moment nog niet mogelijk. Er wordt hard aan gewerkt om dit mogelijk te maken!

Kan ik online ook met de HORNBACH ProfiCard betalen?

Nee, op dit moment is dat nog niet mogelijk. Er wordt hard aan gewerkt om dit mogelijk te maken!

Je rekening

Wanneer wordt het aankoopbedrag afgeschreven?

Bij Creditcard aankopen wordt het bedrag eerst gereserveerd. Dit betekent dat een deel van je krediet tijdelijk geblokkeerd is. Op het moment van leveren en facturering wordt het bedrag op de Creditcard definitief belast. Bij alle andere betaalwijzen wordt het bedrag meteen afgeschreven.

Wanneer kan ik mijn rekening verwachten?

We versturen je rekening per e-mail nadat de complete bestelling is uitgeleverd.

Waar kan ik mijn rekening vinden?

Je kunt de rekening van je online aankopen terugvinden in je Mijn Account onder Alle aankopen en wordt automatisch per e-mail naar je verstuurd.

Kan ik mijn rekening nogmaals toegestuurd krijgen?

Ja hoor, dat is geen probleem. Als je je rekening niet terug kunt vinden in je Mijn Account of in je postvak, kun je contact opnemen met onze klantenservice via 088 -505 11 11 of mail naar onlineshop@hornbach.nl. We sturen je de rekening graag nogmaals toe via e-mail.

Terugbetalingen en laagste prijsgarantie

Hoe word ik terugbetaald?

Je krijgt je geld op precies dezelfde manier terug als je hebt betaald: dat betekent een terugboeking als je gebruikmaakt van het herroepingsrecht binnen 14 dagen na jouw ontbindingsmededeling op je bank-, Creditcard- of PayPal-rekening. Heb je je online bestelling in de vestiging betaald, dan ontvang je je terugbetaling op het door jou doorgegeven IBAN nummer. Tip: Verzeker je ervan dat jouw IBAN nummer bekend is bij onze Klantenservice, zodat er geen vertraging ontstaat in de terugbetaling.

Geldt de laagste prijsgarantie ook in de Onlineshop?

Kortweg: ja! Meer daarover kun je lezen in de details over de laagste prijsgarantie en de laagste prijsgarantie na je aankoop. De laagste prijsgarantie geldt niet voor artikelen uit de opruiming.

Hoe krijg ik bij een laagste prijsgarantie mijn geld terug?

Dit gaat op twee manieren!

1. Heb jij een concurrent gevonden met lagere prijzen op het moment van aankoop voor een artikel dat je bij ons gekocht hebt? Zodra je rekening is aangemaakt, heb je recht op onze prijsgarantie. Vul binnen 30 dagen na ontvangst van je rekening ons prijsgarantieformulier in. Als alles klopt, krijg je het prijsgarantie-bedrag binnen 14 dagen terug. Op precies dezelfde manier als waarop je betaald hebt (zie ‘Hoe word ik terugbetaald?').

2. Zijn onze prijzen voor een artikel binnen 30 dagen na je aankoop gedaald en heb jij een HORNBACH-klantaccount waarin deze aankoop geregistreerd is? Dan ontvang je automatisch het verschil als tegoed in je account. Je hoeft hier zelf niets voor te doen! Het enige wat je nog te doen staat is het tegoed activeren in je account, dan kan je deze gebruiken bij je volgende aankoop bij HORNBACH.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Staat je vraag er niet tussen?

Neem contact met ons op via het contactformulier: