Reserveren en afhalen
Altijd als het bij HORNBACH om de term ‘service’ gaat, staat jouw project in het middelpunt. ‘Reserveren & afhalen‘, onze service voor hartstochtelijke project-klussers, is daarbij geen uitzondering. Het grote voordeel: het geeft je meer tijd voor jouw project!
Reserveren. In jouw vestiging afhalen. Naar huis rijden. Tijd besparen.
1 service, 3 mogelijkheden
Nadat jij je reservering via HORNBACH.nl hebt afgerond, gaan wij voor jou aan de slag om je bestelling klaar te zetten voor afhalen op het door jou gekozen tijdstip. Je kunt kiezen voor afhalen in de markt, in een afhaalkluis of voor levering bij de auto. Daardoor heb je de mogelijkheid de voor jou meest passende en snelste weg naar jouw Project te kiezen!
Je ontvangt een mail wanneer de door jou bestelde artikelen voor je klaar staan om afgehaald te worden. In deze mail staat precies beschreven waar en hoe jij je bestelling kunt afhalen. Hieronder lees je hoe het allemaal werkt.
Let op: Bij het afrekenen worden alleen de opties weergegeven die mogelijk zijn in jouw vestiging.
Als het gewenste product niet beschikbaar is in jouw HORNBACH-vestiging, neem dan eens een kijkje in een nabijgelegen vestiging. Misschien is het artikel daar wel te reserveren.
Jouw voordelen op een rij
- 24/7 de mogelijkheid om een reservering te plaatsen.
- Duidelijke tijdwinst voor je project! Je online gereserveerde artikelen liggen al voor je klaar in de vestiging.
- Afhalen op een door jou gekozen tijdslot.
- Deze service is compleet gratis en kan al vanaf een orderbedrag van €25,-.
Zo werkt 't:
- Kies online jouw vestiging en reserveer de gewenste artikelen.
- Of het artikel beschikbaar is in jouw vestiging, zie je direct onder de reserveer-knop in de productbeschrijving. Met één klik op de reserveer-knop plaats je het artikel in je winkelwagen.
- Ga naar de winkelwagen en kies de knop "Naar reservering".
- Meld je aan met je klantaccount of ga verder als gast.
- Nu kun je je gewenste afhaaldatum kiezen. Kies voor de optie in de markt (bij onze goederenuitgifte) of voor de optie afhaalkluis bij de vestiging. In sommige vestigingen kun je ook kiezen voor levering bij de auto. Let op: Bij het afrekenen worden alleen de opties weergegeven die mogelijk zijn in jouw vestiging.
- Kies de gewenste betaalmethode. Met "Nu reserveren" stuur je de reservering naar jouw geselecteerde vestiging.
- Je ontvangt een bevestigingsmail.
- Zodra je producten klaar zijn, ontvang je een afhaalbericht per e-mail. Hiermee kun je jouw artikelen in de vestiging afhalen.
Heb je een grote of zware bestelling? Geen probleem! Daarvoor hebben wij de bezorgservice!
Het kan bij hoge uitzondering voorkomen dat de door jou gereserveerde artikelen ondanks de getoonde (administratieve) voorraad, mogelijk toch niet fysiek in de vestiging aanwezig zijn. We doen er alles aan om dit te voorkomen.
Wat kost deze service?
Deze service kost je niets en het bespaart je bovendien zelfs tijd.
Geldt deze service op alle artikelen in de Onlineshop?
Voor reserveren & afhalen geldt een minimum bestelbedrag van €25,-. Bij het artikel in de Onlineshop staat aangegeven of het product reserveerbaar is.
Ontvang ik een bevestiging?
Als je je online reservering geplaatst hebt, ontvang je een bevestigingsmail. Deze moet je meenemen als je je reservering op komt halen in de vestiging. En klaar ben je.
Waar en wanneer krijg ik mijn gereserveerde goederen?
Je haalt het op in jouw HORNBACH-vestiging. Afhalen kan op een door jou gekozen tijdslot.
Hoe en wanneer moet ik betalen?
Je betaalt vooraf via de Onlineshop. Hoe? Betalen kan via iDeal, Paypal of creditcard.
Hoe lang geldt mijn reservering?
Tot 3 dagen na je gewenste afhaaldatum.
Wat gebeurt er als ik mijn reservering niet afhaal?
We verzenden automatisch herinneringsmails voor het ophalen naar de klant. Als er geruime tijd verstreken is, wordt de bestelling geannuleerd en restitueren we het aankoopbedrag.
Hoe annuleer ik mijn bestelling?
Dit regel je zelf! Bekijk je aankoop in ‘Mijn Account’ en klik op Artikel annuleren.
Let op: Vaak is annuleren en wijzigen niet meer mogelijk, omdat we onze bestellingen zo snel mogelijk verwerken. Gaat er wat mis bij je bestelling? Dan kun je uiteraard altijd even contact opnemen met onze klantenservice via ons contactformulier. Ons advies: doe dit zo snel mogelijk! Dan is de kans groter dat we nog iets voor je kunnen betekenen.
Beantwoord dit je vraag niet? Bekijk de meestgestelde vragen over online bestellen.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Je gegevens worden alleen voor interne doeleinden gebruikt. We gebruiken het niet voor wervingsdoeleinden. En je bent ook niet ineens aangemeld voor de HORNBACH nieuwsbrief. Hand erop!
Afhaalkluis bij de vestiging
Een lange dag? Geen probleem. Bij ons krijg jij je spullen wanneer het jou uitkomt. In sommige vestigingen is afhaling zelfs buiten de openingstijden mogelijk. Want de HORNBACH afhaalkluis bevindt zich buiten de vestiging. Je vindt het op een goed bereikbare plek, meestal op de parkeerplaats. Afhankelijk van de locatie kan de HORNBACH afhaalkluis er een beetje anders uitzien. Maar de voordelen blijven hetzelfde!
Je kiest je producten online uit. Klikt vervolgens op de "Reserveren"-knop en maakt gebruik van de optie om je spullen op te halen bij de HORNBACH afhaalkluis. Wij pakken de goederen op het door jou gekozen tijdstip bij elkaar en leggen ze in een kluis.
Houd er rekening mee dat het gebruik van de HORNBACH afhaalkluis alleen mogelijk is met voorafgaande betaling online, en dat hier alleen goederen tot maximaal 2 meter lengte in passen. In het afhaalpunt kunnen geen temperatuurgevoelige artikelen worden opgeslagen. Het is ook belangrijk op te merken dat het afhaalpunt alleen bediend kan worden met een eigen smartphone.
Pitstop voor jouw project.
Wat moet ik doen als ik mijn telefoon niet bij me heb?
Ga alsjeblieft naar een medewerker van HORNBACH. Daarna wordt jouw gereserveerde vak geopend. Na opening ontvang je ook jouw leveringsbon via e-mail.
Waar vind ik het vakcontrolenummer?
Je vindt het juiste vakcontrolenummer op de deur van het kluisje waarin jouw artikelen klaarliggen. Door op de link te klikken, wordt precies weergegeven welk vak voor jou is gereserveerd. Voer de 4-cijferige cijfers handmatig in. Als je de HORNBACH-app hebt geïnstalleerd, opent de link zich via de app en kun je de QR-code scannen.
Hoe krijg ik mijn leveringsbon/factuur?
Na succesvolle opening van jouw gereserveerde vak wordt jouw leveringsbon/factuur per e-mail naar je verstuurd.
Waar staat de afhaalkluis?
De locaties zijn bij elke vestiging anders. Het afhaalpunt bevindt zich op een goed toegankelijke plaats buiten de winkel.
Hoe weet ik in welk kluisje mijn reservering zich bevindt?
Na klik op de link in de afhaal-mail zie je in welk vak jouw bestelling klaarligt.
Hoe kan ik de afhaalkluis gebruiken?
De afhaalkluis is bedoeld voor het afhalen van producten die je hebt besteld met onze "Reserveren en afhalen" service en die je al hebt betaald in de webshop. Bij het afronden van je bestelling in de webshop kun je de afhaalkluis kiezen als gewenste afhaallocatie.
Wat moet ik doen als het verkeerde product in het vak zit?
We doen ons best om jouw reservering correct en volledig in de afhaalkluis te plaatsen. Mocht er toch een fout optreden, neem dan gerust contact op met een medewerker.
Hoe krijg ik de PIN voor mijn kluisje?
Je ontvangt de PIN voor jouw kluisje via een link in het afhaalbericht (PIN is alleen nodig in vestiging Geleen)
Breng je smartphone mee voor het afhalen. Open je afhaalbericht en klik op de knop "Start nu met afhalen via smartphone". Voer het juiste vakcontrolenummer in voor het getoonde vak. Als je de HORNBACH-app hebt geïnstalleerd, opent de link zich via de app en kun je de QR-code scannen. Bij correcte invoer wordt de PIN voor het gereserveerde vak/getoonde vakken weergegeven.
Hoe groot zijn de vakken van de afhaalkluis?
Het grootste vak heeft afmetingen van 118 x 88 x 135 cm (H x B x D). Het vak met de grootste lengte heeft de afmetingen 22 x 46 x 217 cm (H x B x D).
Is mijn product veilig in de afhaalkluis?
Ja, de vakken van de afhaalkluis zijn beveiligd met sloten en een PIN. Bovendien worden alle HORNBACH afhaalkluizen met videobewaking beveiligd.
Levering bij de auto
Geen zin om door de vestiging te lopen? Geen probleem, we pakken de spullen voor je in op het gekozen tijdstip en brengen ze naar je auto op de parkeerplaats. Je kiest je producten online, maakt dan gebruik van onze "Reserveren en afhalen" service en selecteert bij het afrekenen de optie "Levering bij de auto".
Rijd op het gewenste tijdstip naar een van de aangewezen parkeerplaatsen. Volg ter plaatse de borden. Zodra je er bent, meld je je aan via de link in je afhaalbericht. Voer hier je parkeerplaatsnummer in dat op het parkeerbord staat. Enkele minuten later wordt je bestelling naar je auto gebracht.
HORNBACH regelt het. Rechtstreeks bij je auto.
Hoe kan ik gebruik maken van de service
Bij elke online bestelling (Reserveren & afhalen) kan de service worden gebruikt. De voorwaarde is dat de betreffende HORNBACH-winkel de service aanbiedt en dat de bestelling van tevoren wordt betaald.
Waar meld ik me aan voor het afhalen?
Als je gebruik maakt van de service bij je reservering, zijn er speciale parkeerplaatsen beschikbaar die expliciet zijn gereserveerd voor deze service. Gewoon daar parkeren en je aanmelden via de link in het afhaalbericht.
Waar zijn de gereserveerde parkeerplaatsen voor de autobezorgservice?
Je kunt de informatie over de locatie van de gereserveerde parkeerplaatsen vinden in het afhaalbericht.
Hoe werkt het aanmelden voor het afhalen?
Zodra je op een van de gereserveerde parkeerplaatsen staat, kun je klikken op de link in de afhaalbericht e-mail. Dan opent zich een afhaalformulier. Hierin kun je aangeven op welke parkeerplaats je staat.
Met een klik op de knop "Aanmelden in de winkel", komt een HORNBACH-medewerker naar je auto om de bestelde producten te leveren.
Is de service gratis?
Ja, deze service is gratis!