Jij bent onze Klant. En het woord Klant schrijven we bij HORNBACH met de hoofdletter K. We hebben je namelijk hoog zitten. En je mening ook. Daarom willen we weten hoe jouw aankoop bevalt. Positieve én negatieve feedback is meer dan welkom. Want daarmee houden we het niveau van ons assortiment en onze service hoog en het biedt ons bovendien de mogelijkheid om ook andere klanten van juiste informatie te voorzien. Zo bouw jij mee aan een betere webshop en fijnere shopervaring.

Deel jouw, al dan niet ongezouten, mening met ons!

Goed, beter, best. Dat hoort de volgorde te zijn. En dus horen we graag wat je van onze service vindt. Zo krijgen ook andere klanten snel een helder beeld van onze service.

Heb jij een artikel bij ons aangeschaft? Dan waarderen we het enorm als je dit artikel in onze Onlineshop wil beoordelen. Onder ‘Schrijf een beoordeling’ kun je 1-5 sterren uitdelen op meerdere onderdelen en bovendien een uitgebreide beoordeling achterlaten. Door jouw beoordeling blijven wij scherp en houden we bovendien de informatie over de door ons aangeboden, meer dan 120.000 artikelen up-to-date.

Bij elk artikel in onze Onlineshop vind je de tekst ‘Schrijf een beoordeling’ en daar is ruimte om jouw mening achter te laten.

Let op: Schrijf alleen een beoordeling nadat je een artikel in gebruik hebt genomen. Alleen dan is jouw beoordeling namelijk echt waardevol voor andere klanten en kunnen wij jouw beoordeling gebruiken om onze kwaliteit te waarborgen.

Schrijf een beoordeling en vertel ons wat je van het door jou aangeschafte artikel vindt. Voldoet het aan je verwachtingen of valt het juist wat tegen? Wat vind je er goed aan en waar is ruimte voor verbetering? Laat het ons weten! Zo help je ook anderen met het maken van de juiste keuze.

Je kan in principe alles tegen ons zeggen! Maar sommige uitingen horen niet thuis op een website als die van HORNBACH en de artikelbeoordelingen zijn niet voor alle soorten berichten de juiste plek. Beoordelingen zijn nooit direct zichtbaar. Dat komt omdat de herkomst en inhoud eerst automatisch (via een algoritmische controle) of handmatig worden gecontroleerd. Deze controle doen we zelf of laten we doen door een derde partij. Meestal staat je beoordeling (positief of negatief) binnen een dag online.

HORNBACH kan zonder bericht een beoordeling afkeuren nadat ‘ie geschreven is of naderhand verwijderen. Wanneer we daartoe genoodzaakt zijn, gaat het onder andere om beoordelingen van onderstaande aard of wanneer we bij de controle een afwijkend patroon vaststellen en reden hebben om aan te nemen dat de beoordeling nep is:

  • Beoordelingen met ongepaste taal (bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend: scheldwoorden, obsceen, ziektes, verbasteringen, fascistische, racistische, antisemitische, discriminerende of radicale, politieke uitingen)
  • Beoordelingen waarin (persoonlijke) gegevens zoals e-mailadressen, telefoonnummers, bedrijfsnamen of URL´s staan vermeld.
  • Beoordelingen die verwijzen naar andere beoordelingen (andere beoordelingen kunnen ook verwijderd zijn/worden en dan veroorzaakt jouw verwijzing verwarring).
  • Beoordelingen met alleen maar opmerkingen over de prijs, voorraad, onze vestigingen of verzending
  • Beoordelingen die gaan over artikelinformatie die fout was op het moment van aankoop, maar ondertussen is aangepast. Om te voorkomen dat klanten in de war raken, kunnen we ervoor kiezen om de beoordeling te verwijderen.
  • Beoordelingen met ongepast beeldmateriaal
  • Beoordelingen waarvoor je een vergoeding hebt ontvangen van een verkopende of derde partij
  • Beoordelingen met meningen of uitspraken die geen betrekking hebben op jouw ervaring met het artikel, maar op onze service.

Een negatieve ervaring is nooit een reden om een beoordeling af te keuren of te verwijderen. Als de beoordeling voldoet aan de voorwaarden, dan blijft deze staan. Hoe negatief of positief hij ook is.

Ontdek jij in onze Onlineshop een beoordeling die je ongepast vindt? Laat ons dat vooral weten! Klik op de knop “Melden”, dan zorgen wij er vervolgens voor dat we de betreffende beoordeling controleren. Alvast bedankt voor je hulp!

We gaven het eerder al eventjes aan: HORNBACH heeft het recht om een beoordeling te verwijderen, wanneer de beoordeling op welke manier dan ook ongepast is. Daarnaast goed om te weten: Wanneer jij een beoordeling in onze Onlineshop plaatst, krijgen wij automatisch het alleenrecht. Dat wil zeggen dat je ons met het plaatsen van je beoordeling het exclusieve en onbeperkte gebruiksrecht geeft en dat je garandeert dat jij de enige auteur bent en dat je beoordeling vrij is van het recht van derden. Als we jouw beoordeling gebruiken, kun je geen aanspraak maken op een vergoeding, van welke aard dan ook. Omdat ook klanten uit onze Vestigingen uitgenodigd worden om een beoordeling te schrijven, is het voor HORNBACH niet mogelijk om te verifiëren of elke beoordeling afkomstig is van consumenten die het artikel daadwerkelijk hebben gekocht (bij HORNBACH). Klanten met een HORNBACH-Klantaccount die uitgenodigd worden voor het schrijven van een beoordeling, krijgen de status 'Geverifieerde koper' bij een ingediende beoordeling.

HORNBACH kan deze voorwaarden op elk moment aanpassen. Een nieuwe versie plaatsen we dan zo snel mogelijk op onze Onlineshop.