PICCANTE-keukens worden geproduceerd volgens de modernste productiemethoden en zijn onderworpen aan een permanente kwaliteitscontrole. HORNBACH Bouwmarkt (Nederland) BV, Grootslag 1-5, 3991 RA Houten, (hierna garantieverlener), garandeert overeenkomstig de volgende voorwaarden de verwerking en de kwaliteit (weerstandsvermogen tegen schade door bij normaal gebruik optredende belastingen) van de PICCANTE-keuken. Hier kun je de garantievoorwaarden voor PICCANTE (PDF, 1.514 KB) downloaden en uitprinten.

De garantieperiode bedraagt 5 jaar. De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele factuur.

De garantie geldt uitsluitend voor verwerkings- of materiaalfouten aan de hieronder genoemde onderdelen van de PICCANTE-keuken:

  • afsluitelementen, flessen- en bordenrekken,
  • vloerbescherming voor onderkasten,
  • bedekkingspanelen,
  • sier-/kroonlijsten,
  • draadmanden,
  • legplanken van gehard glas of melamine,
  • gelamineerde aanrechtbladen met een minimale dikte van 38 mm,
  • scharnieren,
  • kasten,
  • lades onder ovens,
  • plintlades,
  • plinten,
  • spoelbakken,
  • ladegeleiders (volledig of gedeeltelijk uittrekbaar), ladefronten en ladedempers of
  • poten van onderkasten.

De garantie geldt uitsluitend bij privégebruik van het artikel en uitsluitend in het land waarin het artikel is gekocht. Er kan daarom geen aanspraak worden gemaakt op de garantie als de schade is ontstaan bij professioneel gebruik van de PICCANTE-keukenonderdelen.

De garantie geldt niet voor gebreken die aan

  • ondeskundig gebruik of verkeerd onderhoud,
  • gewelddadige gebeurtenissen of overmacht,
  • niet-naleven van de bedienings- of onderhoudshandleiding of
  • ondeskundige montage door anderen dan onze montageservice
te wijten zijn.

Verder valt schade aan slijtagegevoelige onderdelen als gevolg van normale slijtage (bijvoorbeeld gebruikssporen op het aanrechtblad) niet onder de garantie. De garantie omvat ook geen nevenschade of gevolgschade.

Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Als dat zo is, dan repareert of ruilt de garantieverlener het artikel op zijn kosten. Het vervangen artikel of delen daarvan worden het eigendom van de garantieverlener. De kosten voor reparatie, reserveonderdelen en de arbeids- en reiskosten van de monteur worden gedragen door de garantieverlener.

Als het artikel op het moment van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garantieverlener naar eigen goeddunken het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product of een vergoeding aan te bieden. De garantieverlener beslist, op basis van uitvoering, functie en kwaliteit, wat als passend vervangend product wordt aangeboden. Bij een vergoeding wordt een berekening gemaakt op basis van de aanschafprijs en de gebruiksduur van het defecte of beschadigde product.

De onder de garantie vallende diensten (reparatie of vervanging) verlengen de garantieperiode niet. Door deze diensten ontstaat ook geen nieuwe garantie.

Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met de dichtstbijzijnde HORNBACH-bouwmarkt. Deze vind je op www.hornbach.nl.

Of neem via het volgende e-mailadres contact op met de garantieverlener om afspraken te maken over het beoordelen van het defecte artikel: service@hornbach.nl.

Er kan alleen gebruik gemaakt worden van de garantie op vertoon van de originele kassabon of de originele factuur resp. de e-bon uit het klantaccount.

De rechten m.b.t. deze garantie bestaan naast de wettelijke rechten bij gebreken uit garantie en productaansprakelijkheid waar u kosteloos aanspraak op kunt maken. De wettelijke rechten worden niet beperkt door de garantie.