Garantie van Pertura
Ontdek onze garantievoorwaarden van het merk Pertura! Hoe lang is de garantieperiode? Wat valt er onder de garantie? Wij helpen jou verder!
Pertura deurbeslag
Dit artikel van het merk Pertura is geproduceerd volgens de modernste productiemethoden en is onderworpen aan een permanente, strenge kwaliteitscontrole. HORNBACH Bouwmarkt (Nederland) BV, Grootslag 1-5, 3991 RA Houten (hierna garantieverlener) garandeert overeenkomstig de volgende voorwaarden en garantie voor bij de garantieverlener gekochte artikel van het merk PERTURA. Hier kun je de garantievoorwaarden voor PERTURA (PDF, 38 KB) downloaden en uitprinten.
1. Garantieperiode
De garantieperiode bedraagt 10 jaar. De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele factuur.
2. Omvang van de garantie
De garantie geldt uitsluitend voor fabricage- of materiaalfouten. Deze garantie geldt bij gebruik van het artikel in de Europese Unie en Zwitserland.
De garantie geldt niet voor gebreken die aan:
- transportschade
- misbruik of ondeskundig gebruik
- geweld of invloeden van buiten
- schade door het niet inachtnemen van de montage of gebruikshandleiding
- het aansluiten op een verkeerde netspanning of stroomsoort
- niet-vakkundige installatie of
- gebruik van niet-toegestane accessoires
Verder valt schade aan slijtagedelen als gevolg van normale slijtage niet onder de garantie. De garantie dekt ook geen neven- of gevolgschade of mogelijke montage- en demontagekosten in garantiegevallen.
3. Onder de garantie vallende diensten
Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Gaat het om een garantiegeval, dan vervangt de garantieverlener het artikel. Als het artikel op het moment van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garantieverlener het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product. Het vervangen artikel wordt het eigendom van de garantieverlener. De onder de garantie vallende dienst verlengt de garantieperiode niet. Door de garantieverlening ontstaat ook geen nieuwe garantie.
4. Gebruikmaking van de garantie
Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met de dichtstbijzijnde HORNBACH-bouwmarkt. Deze vind je op www.hornbach.nl. Of neem via het volgende telefoonnummer of e-mailadres contact op met de garantieverlener om afspraken te maken over het retourneren of ophalen van het defecte artikel: 088 505 11 11 of onlineshop@hornbach.nl. Er kan alleen gebruik gemaakt worden van de garantie op vertoon van de originele kassabon of de originele factuur.
5. Wettelijke rechten
Je wettelijke rechten m.b.t. de kwaliteitsgarantie en de productaansprakelijkheid worden niet beperkt door de garantie.
Pertura binnendeuren
Dit artikel van het merk Pertura is geproduceerd volgens de modernste productiemethoden en is onderworpen aan een permanente, strenge kwaliteitscontrole. HORNBACH Bouwmarkt (Nederland) BV, Grootslag 1-5, 3991 RA Houten, garandeert overeenkomstig de volgende voorwaarden de kwaliteit van de Pertura binnendeuren. Hier kun je de garantievoorwaarden voor PERTURA (PDF, 1.463 KB) downloaden en uitprinten.
1. Garantieperiode
De garantieperiode voor de binnendeuren bedraagt 8 jaar.
De garantieperiode begint op de aankoopdatum. Bewaar als bewijs van de aankoopdatum de originele kassabon of de originele factuur.
2. Omvang van de garantie
De garantie geldt uitsluitend voor fabricage- en materiaalfouten en alleen bij normale belasting van het artikel in particuliere woningen tot klasse 5 volgens DIN 12400. De garantie geldt alleen bij een vakkundige, correcte montage volgens de geldende richtlijnen en normen.
De garantie geldt alleen in het land waarin het artikel is gekocht. De garantie geldt niet voor volledig glazen deuren, glas- elementen, deuren met een speciale honingraatstructuur en schuifdeuren.
De garantie geldt niet voor gebreken die aan
- een buitengewone chemische of mechanische belasting
- ondeskundig gebruik
- onjuiste of ontoereikende reiniging of onderhoud
- een gewelddadige gebeurtenis of opzettelijke beschadiging
- de montage van de deur op natte plekken
- het gebruik van een kozijn van een andere fabrikant
- het gebruik van niet originele reserveonderdelen
Verder valt schade aan slijtageonderdelen als gevolg van normale slijtage niet onder de garantie. De garantie dekt geen nevenschade of gevolgschade of mogelijke montage- en demontagekosten in garantiegevallen. Tijdens de reparatie kan geen aanspraak op een vervangend artikel gemaakt worden.
3. Onder de garantie vallende diensten
Tijdens de garantieperiode controleert de garantieverlener het artikel om vast te stellen of het om een garantiegeval gaat. Gaat het om een garantiegeval dan repareert de garantieverlener het artikel op zijn kosten of vervangt deze op zijn kosten. De keuze van de garantiediensten (reparatie of vervanging) is ter beoordeling van de garantieverstrekker. Als het artikel op het moment van het garantiegeval niet meer leverbaar is, dan heeft de garantieverlener het recht het artikel te vervangen door een vergelijkbaar product. Het vervangen artikel of delen daarvan worden het eigendom van de garantieverlener.
De onder de garantie vallende diensten (reparatie of vervanging) verlengen de garantieperiode niet. Door deze diensten ontstaat ook geen nieuwe garantie.
4. Gebruikmaking van de garantie
Wil je gebruikmaken van de garantie, neem dan contact op met de dichtstbijzijnde HORNBACH-bouwmarkt. Deze vind je op www.hornbach.nl. Of neem via het volgende telefoonnummer of e-mailadres contact op met de garantieverlener om afspraken te maken over het retourneren of ophalen van het defecte artikel: 088 505 11 11 of onlineshop@hornbach.nl. Er kan alleen gebruik gemaakt worden van de garantie op vertoon van de originele kassabon of de originele factuur.
5. Wettelijke rechten
De rechten m.b.t. deze garantie bestaan naast de wettelijke rechten bij gebreken uit garantie en productaansprakelijkheid waar u kosteloos aanspraak op kunt maken. De wettelijke rechten worden niet beperkt door de garantie.