- Je kunt kassabonnen op drie manieren toevoegen aan je HORNBACH-account:
- Laat de kassamedewerker jouw persoonlijke QR-code scannen. Reken je af bij de zelfscan-kassa’s? Dan kun je de QR-code zelf scannen. Je vindt deze in de
, klik hiervoor op het bouwvakker-icoon en ga naar ‘Klantaccount-ID’. (Je downloadt de HORNBACH-app via de of .) - Scan het barcodenummer van de bon met de scanfunctie van de
en voer het totaalbedrag (bonbedrag) van je aankoop in. (Je downloadt de HORNBACH-app via de of .) - Voer het barcodenummer van de kassabon + het totaalbedrag (bonbedrag) van je aankoop in bij het invoerveld binnen je
. Log hiervoor in op je HORNBACH-klantaccount, ga naar ‘Alle aankopen’, vervolgens naar ‘e-bon registreren’ en vul bovenstaande gegevens in.
- Laat de kassamedewerker jouw persoonlijke QR-code scannen. Reken je af bij de zelfscan-kassa’s? Dan kun je de QR-code zelf scannen. Je vindt deze in de
- Je vindt het barcodenummer op de kassabon, direct boven de streepjescode. Het is een getal van 20 cijfers dat altijd begint met "555".
- Je HORNBACH e-bon wordt vervolgens bewaard binnen jouw klantaccount, onder het kopje "Alle aankopen".
- Je e-bon is meteen na het invoeren zichtbaar in je HORNBACH-klantaccount.
- Je e-bon wordt nu in principe voor altijd binnen jouw klantaccount opgeslagen.
- Je kunt bonnen ook weer verwijderen, mocht je dat graag willen (Let op: Als je besluit je klantaccount te verwijderen, verwijder je ook alle HORNBACH e-bonnen die daarin staan. Heb je je HORNBACH-klantaccount 2 jaar lang niet 1x gebruikt, dan wordt je account + bijbehorende bonnen automatisch verwijderd. Mocht dit het geval zijn, ontvang je een maand van tevoren een e-mail van ons).
- Gooi je kassabon pas weg als de e-bon in je klantaccount wordt weergegeven. Doe dit alleen als je de originele kassabon niet voor de fiscus nodig hebt.
- Om je kassabon digitaal te kunnen bewaren, heb je een
nodig. Nog niet in het bezit van zo’n handig account? Het is zo geregeld: ga in de of op naar ‘Mijn account’ en maak heel eenvoudig een nieuw klantaccount aan. - Wanneer je een
hebt, kun je jouw bon binnen een jaar na aankoopdatum (documentdatum) invoeren. Heb jij een bon van vóór de datum waarop je je klantaccount aanmaakte? Goed nieuws: Ook deze kun je nog invoeren. - Alleen bonnen van
- Je mag alleen bonnen van eigen aankopen, aankopen die voor jou gedaan zijn door derden en van aankopen gedaan door personen die in hetzelfde huishouden wonen, invoeren in je klantaccount.
- Als je gekochte artikelen retourneert én de kassabon van de oorspronkelijke aankoop hebt opgeslagen in je HORNBACH-klantaccount, voegen wij de bon van de geretourneerde artikelen automatisch voor je toe.
- De HORNBACH e-bon is geen fiscaal erkend document. HORNBACH is niet aansprakelijk voor mogelijke nadelen indien de gebruiker het originele aankoopbewijs niet bewaart. HORNBACH behoudt zich het recht voor om het HORNBACH e-bon-systeem te wijzigen, tijdelijk stop te zetten of te beëindigen. Mocht dit gebeuren, zal HORNBACH haar gebruikers hiervan uiteraard tijdig – ten minste drie maanden van tevoren - per e-mail op de hoogte stellen.
- Er is geen recht op een permanente weergave van HORNBACH e-bonnen binnen het HORNBACH-klantaccount.
De
120.000 artikelen