Is Breda jouw vestiging?
Mijn verlanglijsten 0 Winkelwagen
HORNBACH Breda Openingstijden
Konijnenberg 33
4825 BC Breda

service-breda@hornbach.com
+31 76 578 9000
ma - vr: 07:00 - 21:00 Uur
za: 08:00 - 18:00 Uur
zo: 10:00 - 17:00 Uur
Je hebt deze informatie uitgeprint op 15-01-25 om 02:23. Let op: prijzen kunnen veranderen door ontwikkelingen op de markt. Controleer daarom altijd de actuele prijzen in onze Onlineshop of in de vestiging. Bedankt voor je begrip.

Nooit meer gedoe met meerdere apps. Met de SMART HOME by hornbach app voor Android en iOS bedien je al je apparaten op dezelfde plek!

Zelfs als je weinig verstand hebt van slimme apparaten, kan je aan de slag. De handleidingen in de app helpen je om jouw apparaat eenvoudig te installeren en gebruiken.

Alle producten met het SMART HOME by hornbach label werken probleemloos met jouw gateway. Wij hebben ze allemaal voor je getest! Betrouwbaarheid en een soepele installatie staan voorop.

Alle informatie die tussen jouw apparaten en de gateway verloopt, is volledig versleuteld. Wij gebruiken dezelfde veiligheidsstandaard die ook wordt gebruikt door grote banken. De informatie wordt opgeslagen in een goed beveligd Europees datacentrum. Daarnaast blijven we uitvoerige controles uitvoeren op de producten en systemen - zowel intern als extern.

Er geldt geen abonnement, of andere maandelijkse kosten. Dat noemen wij 100% kostentransparantie. Je koopt je producten één keer, en gebruikt ze voor áltijd.

Jouw systeem ontvangt automatisch de nieuwste functie- en beveiligingsupdates. Ons team van ontwikkelaars is gedreven, en blijft dat ook. Het enige dat je hoeft te doen, is ervan te profiteren!

Smart home is populair, en dat weten we. Ook nu zijn we volop bezig om nóg meer apparaten te laten werken met SMART HOME by hornbach. Daarnaast beslis je zelf wanneer je jouw huis wilt uitbreiden met nieuwe producten. Zo bouwen we samen aan jouw perfecte smart home! Ook de gateway kan in de toekomst worden uitgebreid via de USB-aansluiting, en is bovendien beveliigd door de geïntegreerde radionormen.

Onze vakmensen kunnen je altijd helpen. Telefonisch, via het online contactformulier, of gewoon in jouw vestiging. Onze smart home specialisten zijn getraind om jou te helpen en advies te geven. Kom je ergens niet uit? Neem dan contact op. De kosten? Helemaal niets! Dat is de service van HORNBACH.

Om aan de slag te kunnen gaan, moet je beschikken over het volgende:

  • SMART HOME by hornbach gateway
  • Internetverbinding
  • 1 vrije LAN-poort op je internetrouter
  • Minimale versie besturingssysteem smartphone:

    • Android versie 6.0
    • Apple iOS versie 10.0

Wij raden daarnaast aan om altijd je internetbrowser te updaten, zodat je te allen tijde de meest recente versie gebruikt.

In het hoofdstuk " " op deze pagina vind je instructies.

Daarnaast bevat de verpakking van jouw Gateway een handleiding om eenvoudig aan de slag te gaan. Ook zonder voorkennis is het mogelijk om jouw Smart Home systeem werkend te maken.

Alle producten die het SMART HOME by hornbach label dragen, en dus compatibel zijn met het systeem, kan je eenvoudig toevoegen via de app. De stap voor stap-instructies vind je in de Quick Start guide wanneer je het product toevoegt.

Als je vragen hebt over installatie, kan je altijd en gratis contact opnemen met onze Smart Home klantenservice.

Het installeren van de gateway duurt ongeveer 15 minuten. De gateway moet je met een kabel verbinden aan jouw internetrouter, en de stekker in het stopcontact steken. Daarna moet je de gateway activeren. Hoe je dat doet, lees je in het hoofdstuk "Handleiding: aan de slag!' op deze pagina.

Na het activeren kan je beginnen met het toevoegen van jouw apparaten. Alle Smart Home producten zijn eenvoudig te installeren.

Absoluut! SMART HOME by hornbach is ideaal voor gebruik in huurwoningen. Voor veruit de meeste apparaten hoef je namelijk niet te boren of schroeven. Ook heb je voor de apparaten geen kabels nodig, omdat ze draadloos met elkaar communiceren.

Wanneer jij of een huurder gaat verhuizen, kunnen de apparaten ook eenvoudig worden verwijderd zonder een spoor na te laten. In de nieuwe woning kunnen zij weer snel worden geïnstalleerd.

  • Het assortiment in de vestiging en in de
  • De apps in de en
  • De browsertoepassing op

Een gateway is het centrale 'hart' van jouw Smart Home systeem. Dit kleine kastje wordt ook wel een hub genoemd, en lijkt op het internetmodem die je ook wel in de meterkast vindt. Alle communicatie van de aangesloten apparaten in jouw huis verloopt via de gateway. De gateway verbindt dus jouw smartphone en tablet met de slimme apparaten in jouw huis. De gateway heb je nodig om de apparaten te kunnen bedienen, en nieuwe producten te kunnen koppelen.

Alle producten met het SMART HOME by hornbach label werken met de gateway. Dit label vind je op de producten in de Onlineshop, en in de schappen van elke HORNBACH-vestiging.

Apparaten zonder dit label die gebruik maken van één van onderstaande communicatiestandaarden kunnen ook gekoppeld worden*:

  • Z-Wave
  • ZigBee
  • WiFi

*Wij kunnen de functionaliteit van apparaten zonder het officiële label echter niet garanderen of ondersteunen.

De maximale afstand tussen de gateway en een Z-Wave apparaat is 100 meter buitenshuis. Deze theoretische afstand wordt echter verminderd door muren en andere voorwerpen in je huis.

Voor een betrouwbare aansluiting in gebouwen geldt een normale afstand van 10 meter. Dit bereik kan echter worden uitgebreid tot ca. 40 meter, door gebruik te maken van apparaten met de Z-WaveRepeater functie. Hoe meer apparaten met repeaterfunctie je thuis hebt, hoe sterker je Z-Wave-radionetwerk zal zijn.

Je kan maximaal 232 Z-Wave-apparaten aansluiten op één gateway.

Naast de 232 apparaten kan je bijvoorbeeld ook een Philips Hue Bridge op de gateway aansluiten. De apparaten die vervolgens op Philips Hue zijn aangesloten, behoren niet tot de 232 apparaten. In dat geval zijn maximaal 232 + 50 Philips Hue-apparaten mogelijk.

Absoluut! Je kan meerdere gateways beheren met één gebruikersaccount vanuit je SMART HOME by hornbach omgeving.

Ja, je kunt gewoon je gezinsleden of huisgenoten aan je gateway toevoegen. Jij bent echter de enige die de instellingen van de gateway kan wijzigen, apparaten toe kan voegen, en andere gebruikers kan uitnodigen.

SMART HOME by hornbach bedien je eenvoudig via de gelijknamige app op je smartphone of tablet. Deze vind je in de Google Play Store, of de Apple App Store. Wil je via een internetbrowser inloggen? Ga dan naar .

Ook kan je Alexa Skills en Google Assistant gebruiken om spraakopdrachten te geven aan SMART HOME by hornbach.

Daarnaast werken diverse afstandsbedieningen zoals de Fibaro KeyFob en de Fibaro Buttons met SMART HOME by hornbach om apparaten te bedienen.

Een scenario is een verzameling van regels, die je zelf kan samenstellen. Wanneer je één van de scenario's activeert, kan je meerdere handelingen in één keer automatisch laten uitvoeren.

Neem bijvoorbeeld het scenario Vakantie. De handelingen "camera's activeren", "raam- en deurdetectie activeren" en "lichten 's avonds aan" kan je met dit scenario in één keer activeren. Dat zorgt voor een hoop gemak, en bespaart je veel tijd!

Er zijn in totaal vier verschillende scenario’s:

  • Thuis
  • Slapen
  • Buiten
  • Vakantie

Voor elk van de scenario's kan je zelf de juiste regels instellen.

Log uit via de SMART HOME by hornbach app, en klik op Wachtwoord vergeten om een nieuw wachtwoord in te stellen.

In het gedeelte Geschiedenis van de SMART HOME by hornbach app kan je data en gebeurtenissen tot 7 dagen geleden bekijken.

In het geval van een internetstoring kan SMART HOME by hornbach niet op afstand worden bediend. Je ingestelde regels blijven wel gewoon bestaan.

MacBook

  • Ga naar de Voorkeuren in je Safari browser. (Linksbovenin klik je op het drikgedrukte woord Safari).
  • Ga naar het tabblad Privacy.
  • Zorg dat het hokje "Voorkom volgen door gekoppelde sites" uitgevinkt is.
  • Start Safari opnieuw op. Je zou nu moeten kunnen inloggen.

iPhone / iPad

  • Ga naar de Instellingen van je apparaat.
  • Ga vervolgens naar de instellingen van Safari.
  • Zorg dat het hokje "Voorkom volgen door gekoppelde sites" uitgevinkt is.
  • Start Safari opnieuw op. Je zou nu moeten kunnen inloggen.

Alle informatie die de apparaten en de gateway met elkaar delen is volledig versleuteld. Wij gebruiken dezelfde robuuste veiligheidsmaatregelen die ook worden gebruikt bij online bankieren (AES-128 encryptie en S2 Security). Data wordt opgeslagen in een beveligd datacentrum in Europa. Daarnaast zorgen we voor maximale veiligheid door uitvoerige controles te laten uitvoeren op onze systemen, zowel intern als extern.

Wij bewaren de gegevens van je apparaten gedurende ca. 7 dagen, zodat je zelf de geschiedenis kunt terugzien in jouw SMART HOME by hornbach omgeving. De gegevens van je apparaten worden niet aan derden doorgegeven en worden onmiddellijk verwijderd als je je gebruikersaccount verwijdert.

Als eigenaar van het gebruikersaccount heb jij toegang tot apparaatgegevens. Ook de door jouw uitgenodigde andere gebruikers kunnen deze inzien.

Voor ondersteunende diensten door HORNBACH heeft jouw supportmedewerker toegang tot bepaalde apparaatinformatie op de gateway.

Je gegevens verwijderen kan enkel door je gebruikersaccount te verwijderen. Dit kan in het gedeelte van "Mijn Account", op de HORNBACH website.

Let op: Al je persoonlijke gegevens worden onmiddellijk verwijderd en kunnen daarna niet meer worden hersteld.

Heb je het product online gekocht?

Als een online gekocht artikel defect is of transportschade vertoont, kan je hierover bij ons een klacht indienen via 088 505 11 11 of het . Bij het invullen van het contactformulier hebben we de volgende informatie van je nodig:

  • een korte beschrijving van de schade
  • scherpe foto's die duidelijk de schade laten zien (max. 4 MB)
  • alle beschadigde artikelen moeten op minstens één foto samen worden getoond.

Ons telefoonnummer is bereikbaar op werkdagen van 07:00-21:00 uur en op zaterdag van 08:00-18:00 uur.

Heb je het product in de vestiging gekocht?

Neem het defecte product mee naar jouw dichtstbijzijnste vestiging, en geef aan wat er defect is aan het product. We controleren of wij het product voor je kunnen repareren. Als reparatie niet mogelijk is, krijg je je geld terug en kan je een nieuw exemplaar kopen.

Er geldt een wettelijke garantietermijn van 24 maanden.

Dit kan in het gedeelte van "Mijn Account", op de HORNBACH website.

Let op: Al je persoonlijke gegevens worden onmiddellijk verwijderd en kunnen daarna niet meer worden hersteld.

Als je een symbool met een doorgestreepte vuilnisbak ziet op een product, betreft het een AEEA product (Afgedankte Elektrische en Elektronische Apparatuur). Deze apparatuur kan gevaarlijke en milieuverontreinigende stoffen bevatten, en moet je daarom naar een inzamelpunt brengen voor de recycling van elektrische en elektronische apparaten.

AEEA-producten mogen niet bij het normale afval, of in normale kliko's. Door dit afval naar een inzamelpunt te brengen, draag je bij aan bescherming van het milieu. Voor meer informatie over afvalscheiding kan je contact opnemen met je gemeente.

Kinderen mogen in geen geval met plastic zakken of verpakkingsmateriaal spelen, aangezien er een risico op letsel of verstikking bestaat. Dit materiaal moet je veilig bewaren, en op een milieuvriendelijke manier recyclen.

naar boven