GARDENA smart system
De toekomst van de tuin is slim, dankzij intelligente technologie. Met GARDENA smart system blijft je altijd en overal verbonden met uw tuin via de mobiele app.
Smart Sensor
De slimme sensor stuurt actuele meetwaarden over bodemvocht, lichtintensiteit en omgevingstemperatuur rechtstreeks naar de app. Hierdoor is het eenvoudig om de maai- en besproeiingstijden op elkaar af te stemmen. Ook kan er rekening gehouden worden met de actuele weersomstandigheden in de tuin.
Smart Sileno/Sileno+
Maaien doe je heel eenvoudig en volautomatisch met de smart Sileno of smart Sileno+ robotmaaier. Deze tuinhulpjes zijn eenvoudig te bedienen via de app. Of je kunt de maaicyclus vanaf het begin afstemmen op de irrigatiecyclus
Smart Pressure Pump
De GARDENA slimme drukpomp is superhandig voor allerlei klusjes in huis, zoals het doorspoelen van toiletten en wasmachines, of voor het besproeien van je tuin op jouw ingestelde tijden. Met slechts een blik op de GARDENA smart app kun je alle pompfuncties regelen. En als je meer wilt weten over de druk, het debiet of als er iets misgaat, kun je dat allemaal gemakkelijk via de app checken.
Deze slimme drukpomp heeft een krachtige jetpomp van 1.300 watt die snel en stil tot wel 5.000 liter water per uur kan pompen. Met een terugslagklep is de bediening simpel en is 'ie snel klaar voor gebruik. Het ingebouwde programma voor kleine hoeveelheden zorgt ervoor dat 'ie zelfs bij lage waterhoeveelheden soepel blijft draaien. Plus, met twee uitgangen aan de drukkant kun je twee apparaten tegelijk aansluiten. En als kers op de taart, heeft 'ie een handvat dat je kunt inklappen voor makkelijk transport en opslag.
Smart Water Control
Met de slimme waterregeling is het supereenvoudig om je planten precies genoeg water te geven, op een super efficiënte manier. Stel de besproeiingstijden automatisch in op basis van wanneer je het gras maait. En met de app kun je zelfs met één tikje direct water geven als dat nodig is. En als de vorst eraan komt, krijg je van dit slimme systeem een seintje om te stoppen met water geven.
Met de gratis Gardena smart app voor iOS en Android kun je jouw slimme tuin met een vinger bedienen. Je beslist zelf of je het GARDENA smart systeem volledig automatisch laat werken.
De app geeft je een overzicht van alle metingen van de slimme sensor. Zo weet je altijd wat er in je eigen tuin gebeurt en kun je direct reageren op onverwachte weersveranderingen, zelfs als je op vakantie bent.
Bovendien kun je individuele schema's instellen voor elk van je GARDENA smart systeem apparaten.
GARDENA smart Gateway – het hart van het systeem
Als kern van het GARDENA smart system, verzorgt het smart Gateway de communicatie tussen de smart Sensor, de smart Water Control en de smart Sileno in de tuin en houdt je op de hoogte. Wanneer de smart Sensor bijvoorbeeld actuele weersomstandigheden ontvangt, worden deze rechtstreeks via het smart Gateway aan jou gecommuniceerd. Het enige wat je hoeft te doen, is het verbinden met het thuisnetwerk via de router.
GARDENA Smart System overwinteren
Vergeet niet om je GARDENA Smart System apparaten op tijd op te bergen voor de winter om ze te beschermen tegen vorstschade. Maar maak je geen zorgen: dankzij de geïntegreerde temperatuursensor stuurt de Smart Water Control automatisch een melding naar de app bij 5°C en herinnert je er bovendien aan.
GARDENA smart system installeren
1. Controleer de compatibiliteit van je apparaat. Gardena SILENO-modellen die kunnen worden gekoppeld met het GARDENA smart system Gateway zijn compatibel. Je robotmaaier moet al zijn ingesteld met de GARDENA smart system App. Raadpleeg hiervoor de instructies van de fabrikant.
2. Open de SMART HOME by hornbach app op je smartphone of tablet of via de browser op www.smarthomebyhornbach.nl
2. Klik op het + in de rechterbovenhoek en vervolgens op de "apparaat".
4. Selecteer gardena.
5. Voer je gardena inloggegevens in en klik op Inloggen om vervolgens jouw gardena account te koppelen.
6. Wanneer je account succesvol is gekoppeld, kun je het venster sluiten.
7. Je ziet het nieuwe apparaat in het apparatenoverzicht.
Veelgestelde vragen over het GARDENA smart system
Heb je nog andere vragen over het GARDENA smart system? Misschien vind je de antwoorden al hier:
Hoe vind ik het product- en serienummer van mijn GARDENA-grasmaaier?
Het 9-cijferige productnummer (PNC), dat vooral nodig is voor de productregistratie, vind je op het typeplaatje van je grasmaaier. Een voorbeeld van een productnummer is 966969701.
Hoe wordt het GARDENA Gateway bijgewerkt?
Het Gateway wordt automatisch bijgewerkt wanneer er een update beschikbaar is. Je ontvangt een melding in je smart-app en moet akkoord gaan met deze melding. Let op dat het weigeren van een update op lange termijn gevolgen kan hebben voor de functionaliteit van je GARDENA smart systeem. We raden aan om de slimme apparaten altijd bij te werken.
Hoe wordt de software van de slimme sensor bijgewerkt?
Door gedefinieerde meetintervallen worden regelmatig de gemeten omgevingsfactoren opgevraagd en worden de gegevens dienovereenkomstig bijgewerkt.
Hoe moet de locatie voor de GARDENA tuinpompen en huiswaterautomaten worden gekozen?
Deze pompen mogen niet worden blootgesteld aan regen. De locatie moet droog, schoon en vorstvrij zijn. Er moet voldoende ventilatie aanwezig zijn.
Welke minimale druk is vereist?
Er is een bedrijfsdruk van minimaal 2,5 bar nodig om de verdeler veilig te kunnen overschakelen.
Hoe meet de slimme sensor de vochtigheid?
De bodemvochtigheid wordt gemeten met een speciale meetmethode. De sensortip wordt gedurende een bepaalde tijd verwarmd, waarna de afkoelingscurve wordt bepaald. Aan de hand van deze gegevens wordt de bodemvochtigheid bepaald.
Wat is de garantie op GARDENA producten?
De garantie voor GARDENA-producten omvat gedurende een periode van 24 maanden een garantie die bij aankoop overeenkomt met de geldende stand van de techniek, rekening houdend met het beoogde gebruik. Voor enkele producten wordt een individueel langere garantie verstrekt, die dan op de betreffende verkoopverpakking wordt gedocumenteerd.
Voor alle combisystem-tuingereedschappen, kleinere gereedschappen en handmatig bediende scharen (tuin-, snoei-, heggenschaar en grasschaar) die na 01.06.2005 binnen Europa zijn gekocht, bedraagt de garantieperiode 25 jaar, mits de gereedschappen uitsluitend voor privégebruik zijn ingezet. Voor berekende reserveonderdelen en voor ingebouwde, berekende reserveonderdelen tijdens reparaties bedraagt de garantieperiode 12 maanden. Voor berekende reserveleveringen van complete apparaten bedraagt de garantieperiode 24 maanden.
Voor de garantie is het noodzakelijk om het machinaal gegenereerde originele aankoopbewijs te overleggen, waaruit de aankoopdatum en het modelnummer blijken, evenals het defecte apparaat zelf.
Garantieclaims leiden niet tot verlenging van de garantieperiode en starten evenmin een nieuwe garantieperiode. De garantieperiode voor ingebouwde reserveonderdelen tijdens reparaties eindigt samen met de garantieperiode voor het gehele apparaat.
Geen garantie wordt verleend voor slijtage door normaal gebruik, met name aan messen, mesbevestigingsdelen, turbines, lampen, wig- en V-snaren, loopwielen, luchtfilters, bougies, en voor schade als gevolg van onjuist gebruik, met name bij het niet naleven van de gebruiks- en onderhoudsinstructies.
De garantie vervalt ook bij door de klant zelf uitgevoerde reparaties of wijzigingen aan de constructie, evenals bij het gebruik van niet-originele GARDENA-reserveonderdelen.
In geval van een geldige garantieclaim zijn wij naar eigen keuze gerechtigd het defecte apparaat kosteloos te repareren of te vervangen. Verdere aanspraken zijn uitgesloten.
Mijn irrigatiecomputer kan alleen nog maar handmatig worden geopend en gesloten, waarom?
Naar ervaring is er dan een regen- of vochtsensor aangesloten, of op zijn minst een verbindingskabel voor een sensor, die vanwege een kortsluiting de automatische programma's blokkeert. Om dit te controleren, moet de verbindingskabel bij de irrigatiecomputer worden losgekoppeld en moet een automatisch programma worden uitgevoerd.
Welke olie en hoeveelheid is nodig voor de GARDENA benzinemaaiers?
Ongeveer 0,6 liter motorolie (SAE 30) wordt bijgevuld.
Wat gebeurt er als de GARDENA robotmaaier tegen bomen of andere objecten botst?
De robotmaaier zal het object zachtjes aanraken, achteruit gaan en van richting veranderen. Gevoelige obstakels en hindernissen die lager zijn dan 15 cm kunnen eenvoudig worden beschermd door een lus met het begrenzingsdraad rond dit obstakel te leggen. Dit stopt de maaier voordat het botst en draait deze om.
Hoe lang duurt het voor de GARDENA robotmaaier om het gras te maaien?
Het principe van de GARDENA robotmaaier is om continu het gras te maaien, zodat het gras altijd vers gemaaid is. De vraag "Hoe lang duurt het om het gras te maaien?" is afhankelijk van de grootte en de complexiteit van het grasveld. Zo heeft de maaier bijvoorbeeld voor een grasveld van 300 m² slechts ongeveer 10 uur bedrijfstijd per dag nodig. In deze tijd beslist de maaier zelf wanneer hij maait of oplaadt. U kunt twee start- en stoptijden programmeren, bijvoorbeeld: van 7:00-12:00 uur en 15:00-20:00 uur. Meer voorbeelden vindt u in de handleiding of op de website van GARDENA.